Läsa böcker om sökmotoroptimering

Det är inte något jag gjort ofta. Speciellt inte på svenska. Men under min karriär så har jag köpt och läst totalt två böcker om sökmotoroptimering. Den första läste jag typ 2007 och det var boken ”Sökmotormarknadsföring – så får du fler besökare och kunder via sökmotorerna” och nu 2014 så fick jag äran att läsa en ny bok om SEO ”Guldläge på nätet” som är skriven av två till mig bekanta branschkollegor, Michael Wahlgren på Pineberry AB och Magnus Bråth på Brath AB. Så nu när jag läste klart den, så tänker jag mig att jag ska försöka mig på en kort recension, då det är en bra  bok som helt klart är till nytta för målgruppen mina läsare är.

Guldläge på nätet är en lättläst och pedagogiskt skriven bok som går igenom grunderna inom sökmotoroptimering. Jag skulle säga att den passar utmärkt att ha som uppslagsbok för dig som precis börjat med SEO, även fast sökmotoroptimering är något i ständig förändring, ger denna en riktigt bra grund med fakta och information som du kan läsa vidare om, om så behövs. Uppdelningen och kategoriseringen är speciellt bra och gör att du snabbt kan hitta en specifik sak i boken.

I boken ställs en fråga med följande svar som jag gillar och det är ”Varför satsa på SEO?”, Jag gillar den frågan för jag tror att det kan öppna upp ögonen på många.

Så om du går i tankarna på att börja med SEO eller känner att du får kämpa med att få igång sökmotoroptimeringen för din sajt, blogg eller e-handel så skulle jag absolut rekommendera dig att köpa, läsa och sen ställa den i kontorets bokhylla.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *